مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 04:352023-06-11دانش

افزایش 15 درصدی بارش ها با مواد ساخت داخل/ساخت ایستگاه زمینی بارورسازی ابرها


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور علاوه بر دستیابی به دانش فنی تولید موادی برای بارورسازی ابرها، ایستگاه های زمینی بارورسازی ابرها را به تولید رساندند که در ارتفاعات بیرجند مورد تست قرار گرفته است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور علاوه بر دستیابی به دانش فنی تولید موادی برای بارورسازی ابرها، ایستگاه های زمینی بارورسازی ابرها را به تولید رساندند که در ارتفاعات بیرجند مورد تست قرار گرفته است.

مجید علی آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد بیرجند و مجری طرح در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده موفق به ارائه راهکاری برای بارورسازی ابرها شدیم، گفت: در این طرح موادی بر پایه یُدید نقره را که دارای ساختار کریستالی دقیقا شبیه کریستال های یخ (6 وجهی) است، برای بارورسازی ابرها به تولید رساندیم.

این ماده به عنوان مؤثرترین ماده شناخته شده در دنیا برای باران زایی به شمار می رود.

وی با اشاره به عملکرد این ماده، اظهار کرد: زمانی که این ماده به داخل ابر تزریق می شود، مولکول های آبی که در داخل ابر وجود دارند، با تصور اینکه این کریستال های یدید نقره، همان کریستال های یخ هستند، بر سطح آن می نشینند و باعث می شود که هسته یخی رشد کند تا به وزنی برسد که بتواند از ابر به سمت زمین سقوط کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی بارش ها با مواد ساخت داخل/ساخت ایستگاه زمینی بارورسازی ابرها

افزایش 15 درصدی بارش ها با مواد ساخت داخل/ساخت ایستگاه زمینی بارورسازی ابرها