مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-17اقتصادي

اصلی ترین مانع بر سر توسعه تجارت با ازبکستان


رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید امکان رشد قابل توجه تجارت مشترک میان ایران و ازبکستان در کوتاه مدت وجود دارد اما شرط اصلی آن، برطرف شدن مشکلات حمل و نقل است.

- رییس اتاق بازرگانی ایران می گوید امکان رشد قابل توجه تجارت مشترک میان ایران و ازبکستان در کوتاه مدت وجود دارد اما شرط اصلی آن، برطرف شدن مشکلات حمل و نقل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در همایش اقتصادی ایران و ازبکستان در اتاق بازرگانی، اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، در سال گذشته رقم تجارت مشترک میان ایران و ازبکستان به 400 میلیون دلار رسیده است.

این در حالی است که در سه سال گذشته رشدی سه برابری در آمار به ثبت رسیده و به خوبی نشان می دهد که ظرفیت توسعه همکاری میان دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکان رسیدن تجارت مشترک میان دو کشور در سال جاری به یک میلیارد دلار نیز وجود دارد، توضیح داد: دلیل اینکه تاکنون توسعه تجارت میان دو کشور با سرعت دنبال نشده برخی مشکلات اجرایی از جمله حمل و نقل است.

در این زمینه اگر بتوان به طور خاص در بخش ریلی از همراهی ترکمنستان استفاده کرد، می توان انتظار داشت که شرایط به شکل جدی تغییر کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ظرفیت سرمایه گذاری های مشترک میان فعالان اقتصادی دو کشور، بیان کرد: ما در حوزه هایی مانند نفت و گاز، آب،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلی ترین مانع بر سر توسعه تجارت با ازبکستان

اصلی ترین مانع بر سر توسعه تجارت با ازبکستان