مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-10سياسي

خانه تاریخی هادوی درحصار قراردادهای اداری/میراثی که ناشناخته ماند


خانه تاریخی مرحوم آیت الله هادوی بیرجند در حال حاضر به جای استفاده در بخش میراث فرهنگی و گردشگری شهر بر اساس یک قرارداد مورد استفاده اداری شرکت عمران و مسکن سازان قرار گرفته است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: خانه های قدیمی و تاریخی به واسطه معماری شگرف خود همواره برای گردشگران و مردم بومی منطقه جذابیت خاصی دارد و از طرفی نشان هویت، تمدن و هنر آن شهر و استان محسوب می شود.

حال اگر این خانه تاریخی، خانه یک عالم فرزانه و مجتهد طراز اول و یا فردی نام آشنا در بخش های دیگر علم و هنر و … باشد ارزش آن خانه تاریخی چندین برابر می شود.

آن هم خانه ای چون خانه مرحوم آیت الله محمد هادی هادوی که منزلش پناهگاه مردم بوده و ایام محرم و صفر مراسم باشکوه عزاداری سید و سالار شهیدان در آن برگزار می شده است.

اما متأسفانه خانه تاریخی مرحوم آیت الله هادوی در بافت تاریخی بیرجند به جای آنکه مورد استفاده در حوزه میراث فرهنگی و یا بخش گردشگری قرار گیرد در اختیار شرکت عمران و مسکن سازان برای کارهای اداری قرار داده شده است.

هر چند مسئولان معتقدند که حراست و مراقبت لازم از این خانه صورت می گیرد ولی با این وجود چه توجیه منطقی برای استفاده اداری از خانه ای که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است وجود دارد؟ اگر این خانه تبدیل به یک موزه و یا مکانی برای بازدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی هادوی درحصار قراردادهای اداری/میراثی که ناشناخته ماند

خانه تاریخی هادوی درحصار قراردادهای اداری/میراثی که ناشناخته ماند