مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 16:552023-06-11اقتصادي

تنفس فضانوردان در مریخ با فتوسنتز مصنوعی


دانشمندان به دنبال ایجاد مبانی نظری دستگاه های PEC در ماه و مریخ و اولین تلاش برای استفاده از آنها برای تولید اکسیژن و بازیافت کربن دی اکسید به منظور فتوسنتز مصنوعی هستند که می تواند به فضانوردان برای تنفس در سیارات و قمرهای دیگر کمک کند.

- دانشمندان به دنبال ایجاد مبانی نظری دستگاه های PEC در ماه و مریخ و اولین تلاش برای استفاده از آنها برای تولید اکسیژن و بازیافت کربن دی اکسید به منظور فتوسنتز مصنوعی هستند که می تواند به فضانوردان برای تنفس در سیارات و قمرهای دیگر کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، چگونه نفس بکشیم؟ زمانی که به اکتشاف فضایی فکر می کنیم، این سوالی است که در ذهن هر فردی متبادر می شود.

نیاز به صرفه جویی در فضا و سوخت، یک محدودیت در میزان اکسیژنی است که فضانوردان می توانند با خود به فضا ببرند و این کمبودی است که با توجه به وسعت فضا و زمان پرواز دو ساله برای یک سفر یک طرفه به مریخ، چالش برانگیز است.

بیشتر اکسیژن موجود در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) از طریق الکترولیز به دست می آید که یک فرآیند شیمیایی است که از الکتریسیته برای تقسیم آب به اتم های هیدروژن و اکسیژن استفاده می کند.

همچنین یک سیستم جداگانه، کربن دی اکسید بازدم شده را به آب و متان تبدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنفس فضانوردان در مریخ با فتوسنتز مصنوعی

تنفس فضانوردان در مریخ با فتوسنتز مصنوعی