مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:072023-06-19بين الملل

دعوت تایلند از رهبران میانمار برای حضور در نشست آسه آن/ برخی از اعضا شرکت نمی کنند


تایلند امروز (دوشنبه) میزبان مذاکراتی با هدف تعامل مجدد با رهبران نظامی مطرود میانمار است؛ اما همسایه های مهم آسیای جنوب شرقی از این دیدار کناره گیری می کنند؛ - تایلند امروز (دوشنبه) میزبان مذاکراتی با هدف تعامل مجدد با رهبران نظامی مطرود میانمار است؛ اما همسایه های مهم آسیای جنوب شرقی از این دیدار کناره گیری می کنند؛ دیداری که به نظر منتقدان اتحاد منطقه ای را در میانمار این کشور جنگ زده و همچنین بلوک آسه آن تضعیف می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال های میانمار از زمانی که قدرت را طی کودتای 2021 به دست گرفتند، از شرکت در نشست های سطح بالای مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) محروم شده اند.

طبق دعوتنامه ای که رویترز مشاهده کرده و توسط منابعی تایید شده است، دولت در حال کناره گیری تحت حمایت ارتش تایلند از وزرای امور خارجه آسه آن از جمله وزیر خارجه منصوب شده توسط حکومت نظامی میانمار دعوت به عمل آورده است تا درباره پیشنهادی مبنی بر تعامل مجدد و کامل میانمار در این بلوک در سطح رهبران گفت وگو و رایزنی کنند.

دان پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند که خواستار برگزاری چنین جلسه ای شده است، به رسانه پی بی اس تایلند گفت که بحران میانمار پناهجویانی را به سمت مرزهای مشترک کشانده و ضربه ای به تجارت وارد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت تایلند از رهبران میانمار برای حضور در نشست آسه آن/ برخی از اعضا شرکت نمی کنند

دعوت تایلند از رهبران میانمار برای حضور در نشست آسه آن/ برخی از اعضا شرکت نمی کنند