مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-12پزشكي

شیرخام قبل از مصرف جوشانده شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت شیرخام را قبل از مصرف حتما بجوشانند و لبنیات را از مراکز معتبر خریداری کنند.

- علی نیکونهاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با توصیه اکید مبنی بر جوشاندن شیر قبل از مصرف، گفت: تب مالت از طریق تماس مستقیم با دام، استفاده از فرآورده های دامی و لبنی و گوشت غیر پاستوریزه انتقال پیدا می کند.

وی افزود: علائم بیماری تب مالت بیشتر به شکل آنفلوآنزا همچون درد های مفاصل و عضلانی، بی حالی، تب، لرز، تعریق، ضعف، خستگی و درد کمر خود را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یاد آور شد: این بیماری به صورت مزمن بر اندام های مختلف بدن می گذارد و در درازمدت باعث از کار افتادگی فرد می شود.

  نیکو نهاد بیان کرد: طی سال 99 تا 1400 تعداد موارد مشاهده شده بیماری تب مالت در استان 2 برابر شد، همچنین تعداد افرادی که در سال 1401 به این بیماری مبتلا شدند در مقایسه با سال 1400 دوباره افزایش 2 برابری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی سال های 1399 تا 1401 در مجموع شاهد افزایش چهار برابری مبتلایان به بیماری تب مالت در استان ایلام بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیرخام قبل از مصرف جوشانده شود

شیرخام قبل از مصرف جوشانده شود