مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 09:162023-06-09اقتصادي

راه آهن بستان آباد-خاوران( تبریز) با حضور رییس جمهور افتتاح شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بستان آباد، راه آهن بستان آباد_ خاوران با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

این مسیر ریلی به طول 44 کیلومتر با هدف کاهش 114 کیلومتر از طول مسیر اتصال مرکز شمال غرب به شبکه ریلی با اعتبار 3 هزار میلیارد تومان طراحی و اجرا شده و ارزش روز آن بیش از 6 هزار میلیارد تومان است.

یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از راه آهن بستان آباد-خاوران کاهش 4 ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر 12 ساعت زمان می برد.

با توجه به اینکه زمان سفر ازطریق جاده 8 ساعت است مسافران جاده را به ریل ترجیح می دهند که با افتتاح این مسیر ریلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق ریل، کاهش آلودگی های زیست محیطی و ارتقاء شاخص های حمل و نقل ریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

راه آهن دوخطه میانه- بستان آباد- خاوران به طول 203 کیلومتر در 10 قطعه با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور طراحی و اجرا شده که حدفاصل میانه تا بستان آباد به طول 132 کیلومتر در سال های گذشته ساخته شده است.

با افتتاح مسیر بستان آباد- خاوران و ایستگاه راه آهن خاوران این محور به ویژه در بخش مسافری از منطقه خاوران شهر تبریز تا تهران آماده بهره برداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن بستان آباد-خاوران( تبریز) با حضور رییس جمهور افتتاح شد

راه آهن بستان آباد-خاوران( تبریز) با حضور رییس جمهور افتتاح شد