مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-06ورزشي

رحیمی: به توطئه در دوپینگ دو تکواندوکار باور داریم/ منتظر مدارک آزمایشگاه کلن هستیم


دبیر فدراسیون تکواندو و مدیر تیم های ملی با وجود منفی شدن دوپینگ 21 تکواندوکار تیم های ملی کماکان معتقد است در ماجرای دوپینگ کلهر و بزرگی توطئه ای در کار بوده است.

- دبیر فدراسیون تکواندو و مدیر تیم های ملی با وجود منفی شدن دوپینگ 21 تکواندوکار تیم های ملی کماکان معتقد است در ماجرای دوپینگ کلهر و بزرگی توطئه ای در کار بوده است.

چندی پیش تست دوپینگ رضا کلهر و دانیال بزرگی در جریان رقابت های گرنداسلم چین مثبت اعلام شد و این دو تکواندوکار با محرومیت 4 ساله روبرو شدند.

اما در زمان بازگشت ملی پوشان از گرنداسلم چین، ماموران نادوی ایران از تمامی ملی پوشان حاضر در اردو تست دوپینگ گرفتند که پاسخ تمامی نفرات از جمله کلهر و بزرگی نیز منفی اعلام شده است.

در این میان این موضوع مطرح می شود که نیمه عمر ماده ممنوعه مصرفی (اکسی متولون) بین 9 تا 18 ساعت است و حداکثر هر 18 ساعت مقدار دز ماده مربوطه نصف و به اصطلاح داروی مصرفی متابولیزه می شود بنابراین فاصله نمونه گیری در رقابت های گرنداسلم چین تا تست اخذ شده توسط ایران نادو 8 تا 10 روز بوده و به همین دلیل نیز ماده ممنوعه مصرفی از بدن ورزشکار پاک شده است.

اصغر رحیمی دبیر فدراسیون تکواندو و مدیر تیم های ملی در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: پس از اعلام منفی شدن تست دوپینگ ملی پوشان که کلهر و بزر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیمی: به توطئه در دوپینگ دو تکواندوکار باور داریم/ منتظر مدارک آزمایشگاه کلن هستیم

رحیمی: به توطئه در دوپینگ دو تکواندوکار باور داریم/ منتظر مدارک آزمایشگاه کلن هستیم