مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-21پزشكي

روند کاهشی سرطان معده و افزایشی سرطان روده در کشور


رییس انجمن آندوسکوپی های گوارشی ایران گفت: روند سرطان معده در کشور رو به کاهش است، اما هنوز هم سرطان معده بیشترین علت مرگ های ناشی از سرطان را در هر دو جنس به خود اختصاص داده و بیماری خطرناک و پرشماری در کشور محسوب می شود.

- از طرفی ابتلا به سرطان روده بزرگ روند رو به افزایش دارد و پیش بینی این است که با روند فعلی حدود 10 سال آینده تعداد تشخیص سرطان روده بزرگ حدود دو برابر افزایش یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر کامران باقری لنکرانی در اولین نشست خبری انجمن آندوسکوپی های گوارشی ایران، گفت: یکی از اقدامات تشخیصی پر شمار در همه جای دنیا آندوسکوپی های گوارشی است.

این اقدام تشخیصی در طول زمان تکامل یافته است یعنی اگر در گذشته از آندوسکوپی صرفا برای تشخیص استفاده می شد، امروزه بیشتر استفاده ما تشخیص پیشرفته و اقدامات درمانی و تهاجمی پیشرفته است.

برخی سرطان ها در مرحله اول با آندوسکوپی درمان می شود از طرفی برخی بیماری های که درمان آن در گذشته راهی جز جراحی نداشت امروز با این شیوه درمان می شود.

امروزه می توان با امکانات موجود از روی شکل بافت روده سرطان را تشخیص داد.

وی با بیان اینکه از 61 سال قبل انجمن جهانی آندوسکوپی آغاز به کار کرد، گفت: این فرآیند در کشور ما با تاخیر شروع شد اما مسیر آن رو به تکامل است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی سرطان معده و افزایشی سرطان روده در کشور

روند کاهشی سرطان معده و افزایشی سرطان روده در کشور