مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:082023-05-29سياسي

شایعه تا واقعیت؛ ماجرای انفجار سنگ نگار «تنگ بتا» در اندیکا


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان سنگ نگاره دوهزار ساله تنگ بتا در شهرستان اندیکا را  با مواد منفجره یورش برده و به بخش هایی از آن آسیب رسانده اند  در شبکه های اجتماعی منتشر شد و نگرانی های را برای فعالان میراث فرهنگی ایجاد کرد.

اما سید علی موسوی مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان اندیکا با تکذیب این خبر در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: یک گروه حفار در سال 95  قصد داشتند سنگ نگاره را منفجر کنند که اداره اطلاعات شهرستان و اداره میراث به موقع از قصد آن ها مطلع  و آن ها را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه افراد خاطی به امید اینکه داخل سنگ نگاره اشیاء قیمتی پیدا کنند قصد منفجر کردن آن را داشتند، افزود: در همان زمان اداره اطلاعات و دستگاه های مربوطه با افراد خاطی برخورد قانونی کردند.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان اندیکا گفت: بعد از حادثه سال 95 در سال 99 تمام محوطه  و خودِ سنگ نگاره  بررسی شد تا مباد داخل سوراخ های آن مواد منفجره وجود داشته باشد.

موسوی بیان کرد: اداره میراث شهرستان اندیکا از فرد منتشر کننده خبر شکایت کرده و پیگیر کارهای  حقوقی شکایت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تنگ بتا از متفاوت ترین نقش برجسته های خوزستان محسوب می شود که همزمان با دوره اشکانیان و مربوط به الیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایعه تا واقعیت؛ ماجرای انفجار سنگ نگار «تنگ بتا» در اندیکا

شایعه تا واقعیت؛ ماجرای انفجار سنگ نگار «تنگ بتا» در اندیکا