مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 07:552023-06-18پزشكي

بخور نخورهای فصل گرم


کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: برای داشتن برنامه غذایی سالم در فصل گرم باید موادی را مصرف کرد که برای بدن لازم و ضروری است.

- ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: برای داشتن برنامه غذایی سالم در فصل گرم باید موادی را مصرف کرد که برای بدن لازم و ضروری است.

زهره امیرپور، در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در فصل تابستان که هوا گرم تر می شود باید با رعایت اصول صحیح بهداشتی و توجه به پخت غذا از بیماری ها جلوگیری کنیم، اظهار کرد: مواد خوراکی حاوی مواد مغذی است که برای بدن ضروری است.

وی با بیان اینکه بدن برای صحیح کار کردن به مواد مغذی احتیاج دارد و رژیم غذایی سالم در بردارنده مواد مغذی است، افزود: افراد باید موادی مانند شامل؛ آجیل، سبزیجات تازه ، حبوبات ، میوه های تازه ، غلات و پروتیین بدون چربی را مصرف کنند.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه تغذیه ناسالم اثرات منفی بر افراد می گذارد و بدن را به سمت بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون و چاقی می برد، ادامه داد: روغنی که در غذاها استفاده می شود بهتر است قند و چربی کمی داشته باشد و کمتر از روغن های جامد استفاده شود امیرپور با بیان اینکه در تهیه مواد غذایی باید توجه لازم را داشت، افزود: کلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخور نخورهای فصل گرم

بخور نخورهای فصل گرم