مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:522023-06-14فرهنگي

ایده «سینما متروپل» برای 40 سال قبل است


محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه ماندن در سینما خیلی سخت است، گفت: ایده فیلم «سینما متروپل» مربوط به 40 سال پیش است و گاهی ایده باید پخته شود تا زمان پرداخت آن برسد.

- محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه ماندن در سینما خیلی سخت است، گفت: ایده فیلم سینما متروپل مربوط به 40 سال پیش است و گاهی ایده باید پخته شود تا زمان پرداخت آن برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی با حضور محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینما عصر سه شنبه، 23 خردادماه در موزه سینما برگزار شد.

محمدعلی باشه آهنگر با اشاره به اهمیت تجربه زیستی در فیلمسازی گفت: یکی از مواردی که به فیلمساز برای ساخت فضای فیلم کمک می کند تجربه زندگی در شرایط مختلف است.

همیشه از من می پرسند چرا فیلم ملکه را با این فضا ساختی و من در پاسخ می گویم باید در اتفاق مهمی به نام جنگ زندگی کرده باشید تا بتوانید آن را درک کنید و من معتقدم باید تجربه زیستی خود را بالا ببریم.

وی افزود: در کنار تجربه زیستی برای کارگردان، پژوهش، لحن، ایدئولوژی، علم و ادبیات اهمیت پیدا می کند.

بسیاری از فیلمسازان و نویسندگان بزرگ تجربه زیستی دارند و از آن برای ساخت فیلم بهره برده اند البته نباید از یاد ببریم که گاهی گذشته فیلمساز نیز کمک کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایده «سینما متروپل» برای 40 سال قبل است

ایده «سینما متروپل» برای 40 سال قبل است