مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-03پزشكي

ترکیبات سرطان زا در سیگار های الکترونیک


سیگار های الکترونیکی با هدف کاهش مصرف سیگار های سنتی وارد بازار شدند، اما برخلاف تصور عموم این سیگار ها به سلامت افراد آسیب می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از  ایسنا، رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن اشاره به ترکیبات حلقوی و سرطان زا در سیگار های الکترونیک، در عین حال وابستگی به مواد دخانی را از جمله تبعات مصرف این محصولات بیان کرد.

غلامرضا حیدری با اشاره به مضرات و معایب مصرف سیگار الکترونیک، گفت: سیگار های الکترونیکی با هدف کاهش مصرف سیگار های سنتی وارد بازار شدند، اما برخلاف تصور عموم این سیگار ها به سلامت افراد آسیب می رساند.

به گفته دکتر حیدری، بر اساس هشدار سازمان جهانی بهداشت، مواد معطر موجود در سیگار های الکترونیکی برای سلامت افراد مضر است و به آن ها آسیب می رساند.

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، خاطرنشان کرد: سیگار های الکترونیکی نه تنها باعث ترک دخانیات در مصرف کنندگان نمی شود، بلکه عاملی برای شروع مصرف سیگار های سنتی و حتی قلیان در بین نوجوانان و جوانان محسوب می شود.

وی تاکید کرد: مواد معطر موجود در سیگار های الکترونیکی و دود آنها، حاوی ترکیبات حلقوی است که باعث بروز سرطان در افراد مصرف کننده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیبات سرطان زا در سیگار های الکترونیک

ترکیبات سرطان زا در سیگار های الکترونیک