مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-11فرهنگي

مرتضی نجفی: در «هفت خان اسفندیار» هر خان رنگ خاص خودش را دارد


مرتضی نجفی طراح نور و مدیر تصویربرداری نمایش «هفت خان اسفندیار» این نمایش را بخاطر پرداختن به داستانی اساطیری و ریشه ایرانی که دارد کاری ویژه دانست و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نجفی با بیان ویژگی های داستان های اساطیری گفت: در کارهای اینچنینی طراحی نور خیلی به طراحی صحنه وابسته است و ما سعی کردیم در طراحی نور از رنگ ها استفاده کنیم.

وی افزود: تصمیم من این بود که در هفت خان اسفندیار هر خان رنگ خاص خودش را داشته باشد و امیدوارم در این تصمیم موفق شده باشم.

طراح نور نمایش هفت خان اسفندیار تصریح کرد: برای طراحی نور گفتگوهایی با سهیل اشراقی به عنوان طراح صحنه و لباس داشتیم، سهیل در طراحی صحنه خیلی از المان های اساطیری استفاده می کرد و مدل نور دادن من باید طوری می شد که آن بُعدهایی که سهیل به تصویر و دکور می داد را بتوانم به شکل های مختلف نشان دهم.

وی ادامه داد: خیلی جالب است که کسانی که نمایش را می بینند و در مورد نور آن با من گپ می زنند به این موضوع اشاره می کنند که لایه های نوری باعث شده است صحنه بُعد بیشتری داشته باشد.

نجفی با اشاره به سایر کارهایی که در حوزه تئاتر انجام داده است بیان کرد: تقریبا همه کارهای موزیکال آقای پارسایی را نورپردازی کرده ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرتضی نجفی: در «هفت خان اسفندیار» هر خان رنگ خاص خودش را دارد

مرتضی نجفی: در «هفت خان اسفندیار» هر خان رنگ خاص خودش را دارد