مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-13سياسي

پاسخ معاونت قوانین مجلس به استفساریه رییس سازمان غذا و دارو


معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، به استفساریه رییس سازمان غذا و دارو در مورد قانون معافیت دارو و مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه آنها از پرداخت مالیات، - پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اداره کل تدوین قوانین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیگیری های سازمان غذا و دارو درمورد قانون معافیت مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد با توجه به تفاوت احکام مواد قوانین گذشته، تعارض و تناقضی بین آنها با قانون بودجه 1402 کل کشور وجود ندارد.

در نامه مدیرکل تدوین قوانین معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی خطاب به سیدحیدر محمدی رییس سازمان غذاودارو، آمده است: اولاً حکم جز 15 بند (الف) ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده در 2 خرداد 1400 مربوط به (عرضه انواع دارو و واکسن، لوازم مصرفی درمانی و لوازم توانبخشی) است که از شمول پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف می شود.

ثانیاً (واردات مواد اولیه دارویی، مواد اولیه شیر خشک اطفال، مواد مصرفی در حوزه پزشکی و توانبخشی) موضوع ماده واحده قانون معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مصوب 23 آذر 1401 در صورتی که فاقد مشابه تولید داخل باشد، از سال 1401 در مبادی گمرکی از پرداخت ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ معاونت قوانین مجلس به استفساریه رییس سازمان غذا و دارو

پاسخ معاونت قوانین مجلس به استفساریه رییس سازمان غذا و دارو