مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-18فرهنگي

«نظریه ادبیات شیعی» منتشر شد


کتاب «نظریه ادبیات شیعی» نوشته فرزاد قائمی توسط دبیرخانه هنر حماسی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

- کتاب نظریه ادبیات شیعی نوشته فرزاد قائمی توسط دبیرخانه هنر حماسی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کتاب نظریه ادبیات شیعی نوشته فرزاد قائمی به تازگی توسط دبیرخانه هنر حماسی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

فرزاد قائمی استاد زبان و ادبیات فارسی است و در زمینه های ادبیات حماسی، شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی، ادبیات عامیانه، تصحیح متون، روش شناسی، متن شناسی پژوهش های بسیاری انجام داده اند.

این اثر نیز از پژوهش های ایشان و درآمدی بر اصالت حماسه در فرهنگ تشیع است و در حوزه محتوای منابع و تحلیل روند رشد ادبیات شیعی کوشیده است.

نظریه ادبیات شیعی نشان می دهد که حماسه را نباید به یک نوع ادبی محدود کرد و باید مؤلفه های فرهنگی آن را در قالب رویکردی جمعی بررسی کرد.

همچنین نشان می دهد که برخلاف رویکردی که غربی ها در دو سده گذشته به ادبیات حماسی فارسی داشته اند، سهم منابع فرهنگی متاخر، از جمله تشیع، در شکل گرفتن رویکرد حماسی در ایران، بیش از تداوم گرایش های باستانی بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نظریه ادبیات شیعی» منتشر شد

«نظریه ادبیات شیعی» منتشر شد