مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 13:252023-05-31حوادث

دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در تاکستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از دستگیری پنج حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای بخش اسفرورین تاکستان خبر داد.

- علیرضا خزائلی با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در تاکستان، اظهار کرد: پیرو گزارش واصله مبنی بر مشاهده حفاری غیرمجاز باهدف دستیابی به آثار ارزشمند تاریخی– فرهنگی در منطقه مذکور، طی هماهنگی به عمل آمده با فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان تیمی متشکل از نیروهای فرماندهی انتظامی بخش اسفرورین به همراه پرسنل یگان حفاظت و کارشناسان باستان شناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان به محل اعزام شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین بیان کرد: خوشبختانه با اقدام به موقع تیم اعزامی گروه پنج نفره حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات یک دستگاه خودروی سواری و ابزارآلات حفاری توقیف و پرونده افراد دستگیر شده به منظور پیگیری مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

خزائلی یادآور شد: هم استانی های عزیز می توانند گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری های غیرمجاز را به شماره 33236966 فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اعلام کنند تا با اقدام به موقع میراث بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در تاکستان

دستگیری حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در تاکستان