مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:402023-05-30بين الملل

طالبان: تهران و کابل در حال گفت وگو درباره درگیری مرزی اخیر هستند


به دنبال وقوع تنش در مرز ایران و افغانستان، سخنگوی طالبان با بیان اینکه دو طرف در حال گفتگو درباره جزییات این حادثه هستند، گفت: خواهان تنش با کشورهای همسایه نیستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از درگیری روز شنبه میان مرزبانان ایران و افغانستان، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان گفت هیات حاکمه افغانستان به دنبال تنش با کشورهای همسایه نیست.

  وی افزود: تهران و کابل در حال گفتگو درباره جزییات حادثه درگیری در مرز هستند و تلاش دارند این موضوع از طریق مذاکره و تفاهم حل و فصل شود.

کریمی به طلوع نیوز گفت: سیاست امارات اسلامی تنش و درگیری با کشورهای همسایه نیست و دو طرف درباره تنش جزیی اخیری که در مرز ایران و افغانستان رخ داده در حال گفتگو هستند، و برای هر اتفاقی که رخ می دهد یک راه حلی پیدا خواهد شد.

پیش از این نیز عبدالنافع تکور ، سخنگوی وزارت کشور طالبان توضیحاتی را در خصوص تنش در مرز ایران و افغانستان ارائه کرده بود.

  در حالی که سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران درباره تنش مرزی ایران پیشتر اظهار کرده بود که شروع درگیری از سوی طالبان بوده است، وی مدعی شد که در ولایت نیمروز نیروهای مرز ایرانی به طرف افغانستانی شلیک کردند که با واکنش متقابل مواجه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: تهران و کابل در حال گفت وگو درباره درگیری مرزی اخیر هستند

طالبان: تهران و کابل در حال گفت وگو درباره درگیری مرزی اخیر هستند