مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 11:572023-05-29اجتماعي

آغاز دور جدید مرمت قلعه تاریخی حسن صباح


معاون میراث فرهنگی استان قزوین از آغاز دور جدید مرمت قلعه حسن صباح واقع در منطقه الموت شرقی خبر داد.

- احسان نورانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: قلعه تاریخی حسن صباح واقع در روستای گازرخان از توابع بخش الموت شرقی، یکی از قلاع تاریخی ایران و مهمترین پایگاه اسماعیلیان در دوران حکومت این فرقه در سرزمین الموت بوده که به دلیل پیشینه تاریخی، طبیعت بکر و آب و هوای مطلوب روستای گازرخان، گروه های گردشگری داخلی و خارجی بسیاری در طول سال جذب این منطقه می شوند.

وی افزود: در سنوات گذشته عملیات مرمت و بهسازی مسیر دسترسی به این اثر ارزشمند تاریخی، ساماندهی ورودی قلعه، نصب نرده های چوبی در مسیر ورودی، مرمت پله های قلعه و مرمت قسمتی از دیواره های ضلع شرقی انجام شده و  در مرحله جدید، مرمت دیواره های ضلع جنوبی این اثر در دستور کار قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: برای این مرحله از مرمت 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی دستگاه در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار فازهای بعدی آن اجرا خواهد شد.

نورانی اضافه کرد: با توجه به این که قلعه تاریخی حسن صباح سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است، مرمت و حفاطت از این اثر برای فراهم آوردن ایمنی بازدیدکنندگان و فراهم آوردن رضایت خاطر آن ها از اولویت های این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز دور جدید مرمت قلعه تاریخی حسن صباح

آغاز دور جدید مرمت قلعه تاریخی حسن صباح