مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:102023-06-06سياسي

پاسخ نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک شناور خارجی


فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران از پاسخ مثبت فرماندهی و کنترل تنگه هرمز منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز و رفع نگرانی آن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در بعد از ظهر شنبه 14 خرداد 1402 ساعت 16:15 یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در هنگام ورود به تنگه هرمز بر روی کانال دریایی بین المللی 16 درخواست کمک می کند که فرماندهی و کنترل تنگه هرمز سریعا با این کشتی تماس برقرار نموده و پس از بررسی درخواست و وضعیت منطقه، از حضور  شناورهای سبک غیرنظامی در نزدیکی این شناور رفع نگرانی و ابهام گردید.

وی افزود: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز به محض درخواست کمک کشتی تجاری، با کاپیتان کشتی مذکور ارتباط رادیویی برقرار نموده و موضوع کمک  را جویا می شود که کاپیتان کشتی اعلام می دارد که سه فروند قایق سبک کوچک غیر نظامی در فاصله چندمایلی از کشتی مشاهده نموده و نگران مزاحمت آن ها برای خود می باشد.

متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه (به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور) پس از بررسی و حضور میدانی، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و  او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک شناور خارجی

پاسخ نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک شناور خارجی