مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:152023-06-07اقتصادي

کارشناس سعودی: کاهش تولید اوپک پلاس با هدف افزایش قیمت انجام شده است


عضو انجمن اقتصاد عربستان سعودی تاکید کرد که تصمیم برای کاهش بیشتر تولید نفت از سوی اوپک پلاس با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش قیمت نفت انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، اوپک پلاس که متشکل از کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش نظیر روسیه است، یکشنبه گذشته پس از  هفت ساعت مذاکره تصمیم گرفتند، توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2024 تمدید کنند، اما از ابتدای ژانویه 2024 یک کاهش یک میلیون و 400 هزار بشکه ای دیگر هم اعمال خواهند کرد.

این گروه سال گذشته کاهش تولید دو میلیون بشکه ای را در دستور کار خود قرار داده بود که این رقم در اول ماه مه(اردیبهشت 1402) نیز با کاهش داوطلبانه تولیدکنندگان بزرگ، به میزان یک میلیون و 660 هزار بشکه در روزبه 3.

66 میلیون بشکه در روز رسید.

محمد بن فریحان مشاور مالی و عضو انجمن اقتصاد عربستان سعودی می گوید: تصمیم اوپک پلاس درباره تولید نفت، ثبات بازارهای جهانی نفت را حفظ می کند و عرضه و تقاضا را که به شدت افزایش یافته است متعادل می کند.

بن فریحان در اظهاراتی به اسپوتنیک گفت: توافق اوپک پلاس با توافق و اجماع کشورهای عضو و با هدف افزایش قیمت نفت پس از کاهش در دوره گذشته و همچنین کاهش مازاد عرضه در بازارها انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس سعودی: کاهش تولید اوپک پلاس با هدف افزایش قیمت انجام شده است

کارشناس سعودی: کاهش تولید اوپک پلاس با هدف افزایش قیمت انجام شده است