مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-19اقتصادي

اقدامات دولت در فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی و نقش آفرینی در تحولات منطقه ای


دولت سیزدهم یکی از اولویت های راهبردی خود را فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی و نقش آفرینی در تحولات منطقه ای و جهانی تعیین کرده و سیاست همسایه محور و آسیامحور و دیپلماسی فعال اقتصادی را در راس اقدامات خود قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل فارس، برای ارزیابی عملکرد و بررسی میزان موفقیت یک دولت در عمل به وعده هایش، در ابتدا باید وضعیت و شرایط آغاز فعالیت آن را شناخت و پس از آن به تبیین اقدامات صورت گرفته پرداخت.

در آغاز فعالیت دولت سیزدهم به دلیل وضعیت نامناسب فروش نفت ( 300 تا 400 هزار بشکه در روز) و عدم دسترسی به درآمد حاصل از آن به علت تحریم ها، درآمدهای دولت کاهش یافت و این امر کسری شدید بودجه و به دنبال آن افزایش سرسام آور تورم را اجتناب ناپذیر کرده بود.

در این راستا دولت یکی از اولویت های راهبردی خود را فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی و نقش آفرینی در تحولات منطقه ای و جهانی تعیین کرده و سیاست همسایه محور، آسیامحور و  دیپلماسی فعال اقتصادی را در راس اقدامات خود قرار داده است.

* توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز بر همین اساس در راستای توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، یکی از اقدامات دولت حل و فصل مشکل بدهی کشور به ترکمنستان و تبدیل این معضل چند ساله به مبنای همکاری در حوزه تجاری و انرژی در خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات دولت در فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی و نقش آفرینی در تحولات منطقه ای

اقدامات دولت در فعال سازی ظرفیت های دیپلماسی و نقش آفرینی در تحولات منطقه ای