مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 خرداد 1402 ساعت 08:302023-06-09اقتصادي

کاهش ساعت ادارات در مدیریت تقاضای برق چقدر موثر است؟


بنابر اعلام وزارت نیرو کاهش 30 درصدی مصرف در زمان فعالیت ادارات و کاهش 60 درصدی بعد از پایان ساعت کاری از جمله اهدافی است که در طرح تغییر ساعت ادارات دنبال می شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: امسال برنامه ریزی شده بخش اداری همانند سال گذشته نقش پررنگی در صرفه جویی مصرف برق داشته باشد.

بر اساس مصوبه هیئت دولت بخش اداری موظف است از 15 خرداد امسال ساعت کاری خود را به منظور کاهش بار در اوج مصرف، از 6 صبح تا 13 تغییر دهد.

طبق آمار مجموع مصرف بخش اداری طی سال به نزدیکی 14 هزار میلیون کیلووات ساعت می رسد و این مصرف در دوران اوج بار مصرف برق حدود 3 هزار مگاوات ثبت شده است.

به همین منظور همه اداره های دولتی در مناطق عادی ملزم به خاموش کردن سیستم های سرمایشی تا یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری هستند که به گفته کارشناسان با توجه به اینکه 60 درصد برق در این بخش مربوط به دستگاه های سرمایشی است، تغییر ساعت کاری تا 60 درصد صرفه جویی در بخش اداری را به همراه خواهد داشت.

با روشن کردن این سیستم ها در زمان مناسب و خاموش کردن آن ها قبل از پایان ساعت اداری نقش اداره ها در مدیریت مصرف و پایداری شبکه برق به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ساعت ادارات در مدیریت تقاضای برق چقدر موثر است؟

کاهش ساعت ادارات در مدیریت تقاضای برق چقدر موثر است؟