مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-14بين الملل

درگیری های خارطوم، دارفور را می سوزاند


با بحرانی شدن وضعیت دارفور و ادامه درگیری ها در سودان دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست به درگیری ها پایان داده و به توقف دائمی درگیری ها و اقدامات خصمانه پایبند باشند.

- با بحرانی شدن وضعیت دارفور و ادامه درگیری ها در سودان دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از نیروهای مسلح سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور خواست به درگیری ها پایان داده و به توقف دائمی درگیری ها و اقدامات خصمانه پایبند باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الجزیره، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گوترش به شدت نگران وضعیت دارفور و گزارش هایی است که حاکی از اقدامات خشونت آمیز گسترده و کشته و زخمی شدن افراد در مناطق مختلف به ویژه در الجنینه در غرب دارفور و دیگر مناطق همانند نیالا در جنوب آن و کتم و الفاشر در شمال آن هستند.

طبق این بیانیه گوترش بار دیگر دو طرف درگیر سودانی را به توقف درگیری ها و پایبندی به توقف دائمی اقدامات خصمانه فراخواند و بر وظیفه آنها در حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید کرد.

در این راستا اتحادیه پزشکان استان دارفور غربی شرایط شهر الجنینه مرکز این استان را که از 23 آوریل با حملات پیاپی نیروهای واکنش سریع و قبایل وابسته به آنها مواجه بوده و نیز شهر ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری های خارطوم، دارفور را می سوزاند

درگیری های خارطوم، دارفور را می سوزاند