مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-13اجتماعي

ابلاغ شیوه نامه توسعه فضای سبز مدارس در راستای سند تحول بنیادین


سازمان نوسازی مدارس کشور شیوه نامه احداث، توسعه و نگهداری فضای سبز مدارس را در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید عبدالهی در خصوص این شیوه نامه گفت: در راستای تحقق راهکار 1-14 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر طراحی و ساخت فضاهای تربیتی متناسب با برنامه درسی، تحولات جمعیتی، اصول شهرسازی و معماری و شرایط اقلیمی با تاکید بر فناوری های نوین و رعایت معماری اسلامی - ایرانی و راهکار 2-14 در زمینه متناسب سازی فضاهای فیزیکی، آموزشی و تربیتی با نیازهای دانش آموزان و با توجه به اهمیت استفاده از فضای سبز در محیط های آموزشی و تربیتی و تأثیر آن در آموزش دانش آموزان این شیوه نامه به همت دفتر فنی و تحقیفات سازمان تهیه شد.

وی یادآور شد: اهمیت پوشش گیاهی و وجود فضاهای سبز به خصوص در شهرها با افزایش مخاطرات زیست محیطی و آب و هوایی اهمیت دو چندان یافته است.

از این رو احداث و توسعه فضای سبز مدارس به عنوان محیط اصلی یادگیری و تربیت که در سطح شهرها و روستاهای سراسر کشور وجود دارد، می تواند از چند وجه، قابل اهمیت و واجد اثر باشد.

لزوم ایجاد جذابیت بصری در فضای آموزشی عبدالهی تاکید کرد: توسعه و گسترش میزان فضای سبز در مدارس می تواند در افزایش سرانه فضای سبز شهرها و به تبع آن کاهش سطح آلایندگی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ شیوه نامه توسعه فضای سبز مدارس در راستای سند تحول بنیادین

ابلاغ شیوه نامه توسعه فضای سبز مدارس در راستای سند تحول بنیادین