مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 06:002023-05-31اقتصادي

دانش بنیان های نفتی برای بومی سازی چه کردند


به همت فناوران مستقر در شرکت های دانش بنیان برخی تجهیزات تحریمی و ارزبر در حوزه صنعت نفت و گاز بومی سازی شده و به تازگی چندین مگاپروژه برای رفع نیازهای گلوگاهی این صنایع تعریف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، براساس تازه ترین گزارش اوپک، ایران همچنان در رتبه سومین مالک بزرگ ذخایر نفت در جهان قرار دارد و با توجه به نفت خیز بودن کشور و همچنین تحریم فروش تجهیزات و اقلام راهبردی صنعت نفت و گاز به ایران از یک دهه گذشته این انتظار از دانش بنیان ها می رود که در راستای بومی سازی تجهیزات راهبردی و استراتژیک مورد استفاده در این صنایع حیاتی، در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری، رفع نیازهای صنعتی ارزبر، ساخت تجهیزات و دستیابی به تکنولوژی های روز فعال تر و با جدیت بیشتری ورود کنند.

در حال حاضر بیش از 8 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در اقتصاد کشور نقش آفرینی می کنند که ظرفیت خوبی را برای تأمین نیازهای گلوگاهی و راهبردی کشور از جمله حوزه نفت و گاز دارند.

خوشبختانه آمارها حاکی از افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه نفتی است به طوری که تعداد دانش بنیان های نفتی از 150 شرکت به 550 شرکت رسیده و هم اکنون 70 درصد قطعات راهبردی تجهیزات صنعت حفاری به کمک دانش فنی محققان ایرانی ساخت داخل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش بنیان های نفتی برای بومی سازی چه کردند

دانش بنیان های نفتی برای بومی سازی چه کردند