مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 09:302023-05-28اقتصادي

رعایت نشدن الگوی کشت تخریب آبخوان ها را به دنبال دارد


دستیار استاندار گلستان در مدیریت یکپارچه منابع آب گفت: کم توجهی و رعایت نشدن الگوی کشت تخریب آبخوان ها را به دنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محسن حسینی صبح یکشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: نقش سازمان جهاد کشاورزی در مدیریت یکپارچه منابع آب بسیار حیاتی و تعیین کننده است چرا که هم در مبحث اراضی شیبدار و هم در مبحث مصرف آب، این سازمان نقش تعیین کننده ای دارد.

دستیار استاندار در مدیریت یکپارچه منابع آب افزود: در نوار جنوبی استان 110 هزار هکتار اراضی زراعی با شیب بیشتر از 14 درجه وجود دارد که در حال حاضر این اراضی تهدیدی برای استان به شمار می رود، زیرا تأسیسات و نقاط جمعیتی زیادی در استان که در پای این اراضی شکل گرفته اند، همواره در معرض سیلاب پر رسوب ناشی از بارندگی بر سطح این اراضی هستند.

وی بیان کرد: از محل منابع آب سطحی 950 میلیون متر مکعب و از محل آب زیرزمینی یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب در اختیار بهره برداران بخش زراعت و باغ استان قرار داده شده که با توجه به آب مورد نیاز محصولات مختلف و با توجه به سند ملی آب، مسلماً محصولات با مصرف آب کمتر مناسب ترین نوع کشت در استان کم آب گلستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت نشدن الگوی کشت تخریب آبخوان ها را به دنبال دارد

رعایت نشدن الگوی کشت تخریب آبخوان ها را به دنبال دارد