مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 13:152023-06-13سياسي

تخت فولاد اصفهان با آرامستان وادی السلام نجف خواهرخوانده می شود


مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرداری اصفهان از فراهم شدن زمینه خواهرخواندگی 2 آرامستان تاریخی تخت فولاد اصفهان و وادی السلام شهر نجف خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم عمرانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرامستان تخت فولاد با 75 هکتار وسعت و با مجموعه ای از بناهای آرامگاهی مشاهیر، علما و اساتید دومین قبرستان بزرگ جهان تشیُع است، اظهار داشت: 26 خرداد سالروز ثبت ملی این آرامستان است و بر همین اساس در رویدادی طی روز پنجشنبه مقدمات خواهرخواندگی آرامستان وادی السلام نجف و تخت فولاد اصفهان با حضور شهرداران نجف و کوفه فراهم می شود.

وی افزود: وادی السلام به لحاظ جایگاه تاریخی قبرستانی فاخر و مقدس است و 2 پیامبر الهی در این محل دفن هستند و با توجه به اینکه تخت فولاد پس از وادی السلام دومین قبرستان بزرگ جهان تشیع بود از این ویژگی برای خواهرخواندگی 2 آرامستان تاریخی استفاده می کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهرداری اصفهان ادامه داد: تلاش می کنیم از هر ظرفیتی برای بُعد بین المللی تخت فولاد استفاده کنیم.

عمرانی با اشاره به اینکه تحت فولاد ظرفیت محور گردشگری معنوی دارد، افزود: وجود مشاهیر، هنرمندان، علما و اساتیدی است که در تخت فولاد آرمیدند یک ظرفیت ملی و به واسطه وجود آرامگاه برخی شخصیت ها، فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت فولاد اصفهان با آرامستان وادی السلام نجف خواهرخوانده می شود

تخت فولاد اصفهان با آرامستان وادی السلام نجف خواهرخوانده می شود