مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-10پزشكي

کشت تنباکو تهدیدی بر امنیت غذایی


سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کشاورزی تنباکو تهدیدی برای امنیت غذایی است زیرا زمین های قابل کشت را اشغال می کند که این زمین ها می توانند برای رشد مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

- ایسنا/خراسان رضوی سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که کشاورزی تنباکو تهدیدی برای امنیت غذایی است زیرا زمین های قابل کشت را اشغال می کند که این زمین ها می توانند برای رشد مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

به نقل از ویفروم، سازمان بهداشت جهانی ابراز تاسف کرد که 3.

2 میلیون هکتار از زمین های حاصلخیز در 124 کشور، برای کشت تنباکو استفاده می شود و این زمین ها در مکان هایی هستند که افراد جان خود را به دلیل گرسنگی از دست می دهند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که دولت ها در سراسر جهان میلیون ها دلار برای حمایت از مزارع تنباکو هزینه می کنند و انتخاب کشت غذا به جای تنباکو به جهان این امکان را می دهد که سلامتی، حفظ اکوسیستم ها و تقویت امنیت غذایی برای همه در اولویت قرار گیرد.

گزارش جدید آژانس با عنوان غذا بکارید، نه تنباکو رکورد 349 میلیون نفری را به یاد می آورد که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند و بسیاری از آنان در 30 کشور قاره آفریقا قرار دارند که کشت تنباکو در آنجا در دهه گذشته 15 درصد افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت تنباکو تهدیدی بر امنیت غذایی

کشت تنباکو تهدیدی بر امنیت غذایی