مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-01بين الملل

وزیر خارجه سوریه راهی عراق می شود


وزیر خارجه سوریه قرار است سیزدهم خرداد در رأس هیأتی به عراق سفر و با مقامات این کشور گفت و گو کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع سوری در وزارت خارجه این کشور امروز (پنج شنبه) به روزنامه الوطن گفتند که فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه قرار است روز شنبه هفته آینده (13 خرداد) به عراق سفر کند.

به نوشته روزنامه الوطن سوریه، این سفر بنا به دعوت فؤاد حسین وزیر خارجه عراق صورت می گیرد و فیصل مقداد قرار است با عبداللطیف رشید رییس جمهور، محمد شیاع السودانی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق دیدار و گفت و گو کند.

حضور وزیر خارجه سوریه در بغداد در شنبه هفته آینده در حالی است که فیصل مقداد قرار بود در تاریخ 16 اردیبهشت راهی عراق شود که بنا به دلایل اعلام نشده، آن سفر لغو شد.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011 این سومین سفر وزیر خارجه این کشور به عراق خواهد بود؛ یک بار در پنجم خرداد 1392 و بار دیگر در چهارم شهریور 1395 که در آن زمان مرحوم ولید المعلم سکان وزارت خارجه سوریه را بر عهده داشت.

با این حال سفر پیش روی فیصل مقداد به بغداد در شرایطی است که بحران سوریه به مراحل نهایی خود رسیده و دولت دمشق با غلبه بر بحران بار دیگر کرسی خود را در اتحادیه عرب بازپس گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه سوریه راهی عراق می شود

وزیر خارجه سوریه راهی عراق می شود