مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 14:052023-06-10سياسي

صدور 5400 پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان


مدیر کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از صدور پنج هزار و 400 پروانه ساختمانی در بافت فرسوده این استان در طی سال گذشته خبر داد.

- به گزارش، عطاء اله اکبری پیش از ظهر امروز شنبه در هشتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: برنامه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به عنوان یکی از ارکان نهضت ملی مسکن به شمار می رود و راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی سازی و تشویق ساکنان بافت ها با مشارکت سازنده ها با استفاده از بسته های تشویقی است.

وی مهمترین بسته تشویقی برای اجرا را بسته تشویقی 19 بندی با رویکرد شهرسازی برشمرد و تاکید کرد: انواع مشوق ها در چهار گروه شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع، برای نوسازی بافت های فرسوده پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: مشوق های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و به منظور ارتقای کیفیت محیطی و تأمین خدمات مورد نیاز این محلات، برحسب گروه بندی فوق قابل اعمال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 5400 پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان

صدور 5400 پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان