مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 10:202023-05-28اقتصادي

خیرین برای راه اندازی مرکز نگهداری اوتیسم همدان مشارکت کنند


مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با بیان اینکه راه اندازی مرکز جامع توانبخشی و نگهداری از افراد اوتیسم امری ضروری است؛ - گفت: نیاز است که خیرین در این زمینه مشارکت کنند.

داوود پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کودکان با اختلال طیف اوتیسم سه نارسایی اساسی دارند؛ تشریح کرد: این نارسایی ها شامل، نارسایی های مهارت اجتماعی، مشکلات ارتباطی، حسی و کلامی و رفتارهای غیرعادی یا کلیشه ای است.

وی ادامه داد: عدم برنامه ریزی درست و اعطای اعتبار در زمان مقرر منجر به این شده که تنها 30 درصد از بیماران خاص متقاضی وام، این تسهیلات را دریافت کنند و مشکلاتی مانند فرزندپروری، مشکلات خواهران و برادران که بیش از هر کس در این شرایط به لحاظ روحی و روانی آسیب می بینند با مشکلات مالی خانواده که به سبب هزینه های درمانی بالا بروز می کند، گره بخورند.

مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با اشاره به اینکه مشکلات روابط زناشویی که نشأت گرفته از پایین آمدن توان روحی، روانی و اقتصادی خانواده درگیر با این اختلال است نیز از دیگر مشکلات فراوان خانواده های اوتیسم است؛ از کمبودهای خدمات درمانی و حمایت نشدن از خانواده های اوتیسم سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیرین برای راه اندازی مرکز نگهداری اوتیسم همدان مشارکت کنند

خیرین برای راه اندازی مرکز نگهداری اوتیسم همدان مشارکت کنند