مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 13:122023-06-05فرهنگي

تمام دغدغه ها و چالش ها یک هنرمند برای پرداختن به حوادث تاریخی


حسین پارسایی معتقد است که چند عامل مشخص و تکراری باعث شده است که هنرمندان ما کمتر به حوادث تاریخی کشورمان از جمله قیام 15 خرداد بپردازند.

- حسین پارسایی معتقد است که چند عامل مشخص و تکراری باعث شده است که هنرمندان ما کمتر به حوادث تاریخی کشورمان از جمله قیام 15 خرداد بپردازند.

این کارگردان و مدیر پیشین اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با ایسنا، دلایل گوناگونی را تشریح کرد که سبب شده آثار هنری کمتری در این زمینه ساخته شود.

او در آغاز این گفتگو تاکید کرد: طرح این موضوع که چرا بعد از 4 دهه از وقوع انقلاب اسلامی، محصولات فرهنگی هنری ما کمتر به موضوعات مذهبی و تاریخی و سیر تحولات اجتماعی کشورمان از بدو پیروزی انقلاب تا امروز پرداخته اند، پرسشی بنیادین است که می توان برای آن دلایل بی شماری برشمرد.

او با بیان اینکه این مساله تنها شامل حال رویدادهایی چون قیام 15 خرداد یا دیگر رویدادهای مربوط به انقلاب نمی شود، یادآوری کرد: همه وقایعی که امروز کمتر مورد توجه هنرمندان قرار می گیرد، در دهه 60 به صورت خودجوش از سوی آنان مورد توجه بوده، بدون اینکه نهادی فرهنگی، سفارشی در این زمینه داده باشد یا هنرمندی خارج از علاقه و سلیقه خود، صرفا به خاطر پول و قرارداد و سفارش، به این مضامین پرداخته باشد بلکه پرداخت به این موضوعات از سوی هنرمندان در آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام دغدغه ها و چالش ها یک هنرمند برای پرداختن به حوادث تاریخی

تمام دغدغه ها و چالش ها یک هنرمند برای پرداختن به حوادث تاریخی