مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-06سياسي

8+1 سوال از آقای ظریف


به تازگی آقای محمدجواد ظریف توضیحاتی درباره جمله قدیمی خود که «خودمان انتخاب کرده ایم» داده اند و به رسم روشنفکران غرب مزاج، به آسیب شناسی خلق و خوی ایرانیان و نقد نهاد سیاست و دولت شرقی پرداخته و در مسیر دکتر سریع القلم و دکتر فاضلی گام نهاده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سعید اجورلو در یادداشتی نوشت: به تازگی آقای محمدجواد ظریف توضیحاتی درباره جمله قدیمی خود که خودمان انتخاب کرده ایم داده اند و به رسم روشنفکران غرب مزاج، به آسیب شناسی خلق و خوی ایرانیان و نقد نهاد سیاست و دولت شرقی پرداخته و در مسیر دکتر سریع القلم و دکتر فاضلی گام نهاده اند.

خلاصه سخن ایشان با اتکاء به نقل قولی از دکتر رمضانی چنین است؛ ما در طول تاریخ اهداف مان را بر اساس آرزوهای مان چیده ایم.

و در نهایت از این سخن چنین نتیجه گرفته اند که ترکمانچای، حاصل بلندپروازی گلستان است، هر چند در نهایت مورد طعن و لعن تاریخ قرار گرفته است.

پاسخ گفتن به این نوشته دکتر ظریف هم آسان و هم سخت است.

آسان است؛ چراکه سخنی به شدت قابل نقد و سست بنیاد است و سخت است؛ چراکه انتخاب کردن زاویه ای از میان زوایای گوناگون برای پاسخ که معایب این متن را روشن سازد، انتخاب سختی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8+1 سوال از آقای ظریف

8+1 سوال از آقای ظریف