مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-14اقتصادي

نفس بریده ساخت وسازها در گلستان


وضعیت نامتعادل مسکن در استان گلستان بی تاثیر از دیگر استان ها نیست و همچنان نابسامانی در افزایش قیمت مسکن افسار گسیخته می تازد.

- خبرگزاری مهر - گروه استانها: از آنجا که گلستان جزو استان های صنعتی کشور به حساب نمی آید و سرانه درآمد خانوارهای گلستانی نصف میانگین کشوری است، به راحتی می توان حدس زد که داشتن مسکن برای خانواده های متوسط و پایین تر تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده است.

از سوی دیگر روند کند اجرای طرح نهضت ملی مسکن که به نوعی ادامه همان طرح مسکن مهر است و در ادامه کم مهری بانک ها در پرداخت تسهیلات موجب شده تا متقاضیان مسکن همچنان چشم انتظار خانه دار شدن باشند.

افزایش مصالح ساختمانی، دستمزدها، بیمه و هزینه های عوارض شهرداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان و به تبع آن افزایش نرخ ارز، تب این بازار را برای افزایش بهای مسکن دو چندان کرده و نه فقط جویندگان مسکن که سازندگان را نیز با مشکل مواجه کرده است.

حالا دیگر حتی سازندگان هم علاقه ای به حضور در این آشفته بازار ندارند و به گفته برخی از سازندگان به دلیل افزایش بیش از حد قیمت، ملک های ساخته شده نیز خریدار زیادی ندارد.

سازندگان نقشی در تورم مسکن ندارند رییس انجمن انبوه سازان استان گلستان با بیان اینکه تحریم ها بر این بازار بی تاثیر نبوده است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس بریده ساخت وسازها در گلستان

نفس بریده ساخت وسازها در گلستان