مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:202023-05-30بين الملل

تاکید مجدد کابل بر دوری از تنش با همسایگان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بلال کریمی، سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان با اظهار اینکه پس از درگیری مرزی با ایران، مقامات دو طرف مشغول گفتگو هستند، - پس از درگیری مرزی بین ایران و افغانستان، معاون سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان بار دیگر بر رویکرد کابل برای پرهیز از تنش با همسایگان تأکید کرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بلال کریمی، سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان با اظهار اینکه پس از درگیری مرزی با ایران، مقامات دو طرف مشغول گفتگو هستند، بر موضع کابل مبنی بر پرهیز از تنش با همسایگان تأکید کرد.

کریمی دراین باره گفت: موضع و سیاست امارت اسلامی در کل این است که خواهان روابط تنش آلود با هیچ جناحی نیست؛ به خصوص با کشور های همسایه.

وی افزود: این برخورد کوچک که در سطح محلی در امتداد مرز بین ایران و افغانستان به وقوع پیوسته، مسئولین هر دو طرف در تماس هستند و هر اتفاقی که رخ می دهد برای آن راه حلی جستجو می کنند.

پیش از این نیز اعضای کمیسیون سیاسی طالبان بر روابط خوب و مثبت با همسایگان به ویژه ایران تأکید کرده و داشتن روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران را بخشی از سیاست حکومت افغانستان عنوان کرده بودند.

از سوی نیز احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران درباره این رویداد گفته بود: درگیری مختصری بود، برطرف شد و با طرف طال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مجدد کابل بر دوری از تنش با همسایگان

تاکید مجدد کابل بر دوری از تنش با همسایگان