مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:412023-06-19اقتصادي

تولید داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ


دارپا برنامه جدید «داروهای بیهوشی برای مراقبت از میدان جنگ»(ABC) را اعلام کرد که هدف آن توسعه یک داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ بدون نیاز به آموزش پزشکی خاص یا دستگاه های نظارتی پیچیده است.

- دارپا برنامه جدید داروهای بیهوشی برای مراقبت از میدان جنگ (ABC) را اعلام کرد که هدف آن توسعه یک داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ بدون نیاز به آموزش پزشکی خاص یا دستگاه های نظارتی پیچیده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، داروهای بیهوشی و فناوری های پشتیبان آنها از زمان توسعه در دهه 1840 میلادی تاکنون پیشرفت های عظیمی کرده اند اما در حوزه بیهوشی میدان جنگ هنوز پیشرفت های زیادی در این زمینه به غیر از تزریق مورفین انجام نشده است.

برای این امر دو دلیل وجود دارد.

نخست آنکه داروهای بیهوشی مسکن های ساده نیستند بلکه ترکیبی پیچیده از داروهایی هستند که برای انجام فعالیت های مختلف از جمله آرام کردن بیمار، کاهش حس های وی، ثابت نگه داشتن بیمار یا ایجاد بیهوشی به کار می روند.

علاوه بر این موارد ایجاد بیهوشی نیازمند کارشناسی است که بیمار را رصد و پشتیبانی لازم را به شکل به کارگیری گازهای مختلف و مکانیسم های دیگر برای تثبیت وضعیت تنفس، نگه داشتن سطح اکسیژن در وضعیت سبز و حفظ عملکرد قلب انجام می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ

تولید داروی بیهوشی مخصوص میدان جنگ