مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 15:102023-06-12اقتصادي

حداقل 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی وجود دارد


کوروش پرویزیان کارشناس بانکی با انتقاد از تسهیلات تکلیفی بانک ها گفت: حداقل 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کوروش پرویزیان کارشناس ارشد بانکی در سی امین همایش سیاست های پولی و ارزی گفت: موضوع سرمایه گذاری و منفی شدن آن در چند سال گذشته است، تصمیم گیری باید در سطح حکمرانی تثبیت داشته باشد، بی ثباتی در تصمیم گیری حکمرانی بیداد می کند.

کوروش پرویزیان ادامه داد: مهمتر از موضوع ناترازی تصمیماتی است که باعث این ناترازی می شود و این ناترازی توسط دولت به بانک ها تحمیل می شود، اضافه حقوق 57 درصدی سال گذشته بار تورمی را در جامعه ایجاد کرده و تعادل را بهم زد.

این کارشناس بانکی افزود: عدم هم راستایی سیاست های اقتصادی با هم باعث مشکلات عدیده اقتصادی و تورم خواهد شد، فقط قانون جهش مسکن مبلغ زیادی تسهیلات تکلیفی را ایجاد کرده است، امسال حداقل 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی را داریم.

کوروش پرویزیان افزود: سازمان امور مالیاتی مبلغ 100 هزار میلیارد تومان، مالیات وضع کرده و این کار دست بردن به جیب سهامداران بانک است.

در حوزه سیاست پولی باید بحث ناترازی ها با دقت پیگیری شود، اما باید کسب و کار بانکی دیده شود، بانک ها بار اول تأمین مالی را به دوش می کشند و موضوع برخورد با بانک ها باید با دقت بیشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی وجود دارد

حداقل 600 هزار میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی وجود دارد