مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 00:072023-05-31اقتصادي

جزییات ساخت قطار ملی اعلام شد


مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه جزییات ساخت قطار ملی در تهران را اعلام کرد و گفت: به دنبال انبوه سازی در سال جاری هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی فارس، یکی از پروژه های مدرن و اساسی در حمل و نقل عمومی، ایجاد خطوط مترو در کلان شهر ها است.

مترو شهر تهران با 7 خط مصوب به طول 298 کیلومتر  (271 کیلومتر اجرا شده) و 176 ایستگاه (150 ایستگاه بهره برداری شده) و 4 خط توسعه ای جمعاً به طول 151 کیلومتر،  در حال حاضر دارای رتبه پانزدهم در رده بندی متروهای جهان است.

طبق قانون برنامه ششم توسعه، برای شبکه مترو کلان شهرهای کشور تامین 1050 دستگاه واگن با ارزش بیش از یک میلیارد یورو به عنوان اولویت نخست مورد نیاز است که این امر باید ظرف مدت 5 سال آینده محقق شود.

تاکنون با وجود تامین بیش از 1500 واگن برای شهر تهران، حداکثر بومی سازی صورت گرفته حدود 33 درصد بوده است و در تمامی پروژه ها، طراحی به صورت کامل توسط طرف خارجی انجام شده و اسناد فنی مربوطه به صورت بسیار محدود و ناقص ارائه شده اند.

این موضوع ضمن ایجاد وابستگی، مشکلات متعددی را در تعمیرات اساسی   ایجاد کرده و قیمت تمام شده تامین واگن را افزایش داده است.

  ساخت و انبوه سازی قطار ملی در دستور کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ساخت قطار ملی اعلام شد

جزییات ساخت قطار ملی اعلام شد