مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 15:202023-05-28اقتصادي

تولید تجهیزات پر کاربرد در نیروگاه های تأمین برق توسط دانش بنیان ها


یک شرکت دانش بنیان،بخشی از نیاز شرکت های برق منطقه ای به رله های حفاظتی تأمین می کند.

این رله ها، تجهیزاتی هستند که در اثر تغییر یک کمیت الکتریکی از مقدار مشخص، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رله ها دستگاه هایی هستند که در اثر تغییر کمیت الکتریکی مانند ولت و جریان و یا کمیت فیزیکی مثل درجه حرارت تحریک شده و باعث به کار افتادن دستگاه های دیگر و نهایتاً قطع مدار در سامانه تولید و انتقال و توزیع می شود.

متخصصان یک شرکت دانش بنیان توانسته اند با تولید رله های حفاظتی برای کاربرد در شبکه های توزیع برق توانسته 10 درصد نیاز شرکت های برق منطقه ای را رفع کند.

مصطفی اوجی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه با هدف طراحی و تولید تجهیزات مهندسی برق و الکترونیک ایجاد شده و گامی مؤثر در راستای خودکفایی صنعت کشور در زمینه برق برداشته است گفت: این شرکت موفق شده  مجموعه ای از سیستم های حفاظتی را به صنعت برق معرفی کند و هم اکنون یکی از تولیدکنندگان مطرح انواع رله های حفاظتی، تست بلاک و سیستم آلارم است.

وی ادامه داد: این شرکت با تلاش محققان خود طی سال های متوالی، موفق به تولید رله های حفاظتی پیشرفته شبکه برق شده و تاکنون بیش از 4000 دستگاه از انواع رل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید تجهیزات پر کاربرد در نیروگاه های تأمین برق توسط دانش بنیان ها

تولید تجهیزات پر کاربرد در نیروگاه های تأمین برق توسط دانش بنیان ها