مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 15:152023-06-05سياسي

چرا انتخاب رییس جمهور لبنان با چالش مواجه است؟


کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مخالفان حزب الله با توجه به اینکه می دانند تعداد کرسی های شان به حد نصاب نمی رسد، به حضور در مجلس لبنان تن نمی دهند، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: رییس جمهور لبنان باید در فضایی به دور از بازی منافع تنگ نظرانه انتخاب شود.

وی تصریح کرد: انتخاب رییس جمهوری مسیحی با صفات فراگیر برای لبنان بهتر از رییس جمهوری با صفات طایفه ای است.

بر این اساس مصیب نعیمی، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره چالش های کنونی لبنان بر سر انتخاب گزینه ریاست جمهوری در مجلس این کشور به راهبرد معاصر گفت: رییس جمهور در نظام لبنان که ساختاری پارلمانی دارد، به وسیله اعضای مجلس انتخاب می شود، بنابراین چالش انتخاب رییس جمهور در این کشور زمانی کلید می خورد که دوگانگی در مجلس بالا بگیرد و اکثریت با انتخاب گزینه پیشنهادی از سوی جریانی سیاسی برای ریاست جمهوری موافق نباشند.

وی افزود: زمانی که دو سوم اعضای مجلس برای انتخاب گزینه ریاست جمهوری به حد نصاب نرسند، هیچ یک از گروه های سیاسی قادر به برگزاری جلسه برای رأی دادن و انتخاب رییس جمهور لبنان نیستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: در صورت برگزاری جلسه و مطرح شدن نامزد احزاب و گروه های مختلف، نامزدی که رأی بیشتری کسب کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا انتخاب رییس جمهور لبنان با چالش مواجه است؟

چرا انتخاب رییس جمهور لبنان با چالش مواجه است؟