مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 08:502023-05-29اقتصادي

30 درصد از خرمای ایران صادر می شود/موافق افزایش واحد سطح نیستیم


با وجود تمام مشکلاتی که در سال های گذشته صنعت خرمای ایران با آن مواجه بوده در سال های گذشته بین 20 تا 30 درصد از تولیدات کشور در این حوزه صادر شده است.

- رییس انجمن ملی خرما گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در سال های گذشته صنعت خرمای ایران با آن مواجه بوده در سال های گذشته بین 20 تا 30 درصد از تولیدات کشور در این حوزه صادر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن رشید فرخی در نشست خبری اظهار کرد: ایران در حال حاضر با تولید سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن خرما دومین تولید کننده بزرگ این محصول در سطح جهان به شمار می رود.

به گفته وی در حال حاضر بازار صادراتی خرمای ایران به عدد سالانه حدود 400 میلیون دلار رسیده است که می تواند با یک برنامه ریزی درست به یک میلیارد دلار برسد.

رییس انجمن ملی خرما با اشاره به حفظ تولید فعلی خرما با وجود تمام مشکلاتی که این بخش با آن مواجه بوده توضیح داد: یکی از مسائلی که ما با آن مواجه هستیم استفاده نکردن از توان بخش خصوصی و مشورت نگرفتن از آنهاست از این رو گاهی تصمیماتی گرفته می شود مانند ممنوعیت یا محدودیت صادرات خرما که به بازار صادراتی کشور آسیب وارد می کند.

رشیدفرخی ادامه داد: یکی از اصلی ترین مسائل در هر سال مربوط به مدیریت بازار خرما در آستانه ماه رمضان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از خرمای ایران صادر می شود/موافق افزایش واحد سطح نیستیم

30 درصد از خرمای ایران صادر می شود/موافق افزایش واحد سطح نیستیم