مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 15:002023-06-16بين الملل

نشست اسلو: طالبان به تعهداتش به جامعه جهانی عمل کند


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منابعی به رونامه «اکسپرس تریبون» گفته اند شرکت کنندگان در نشست اسلو به اتفاق آرا از طالبان خواستند تا به تعهداتش درباره لغو ممنوعیت آموزش دختران، - شرکت کنندگان در نشست سه روزه اسلو از طالبان خواستند تا به تعهداتش به جامعه جهانی عمل کند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منابعی به رونامه اکسپرس تریبون گفته اند شرکت کنندگان در نشست اسلو به اتفاق آرا از طالبان خواستند تا به تعهداتش درباره لغو ممنوعیت آموزش دختران، تشکیل حکومت فراگیر و ریشه کن سازی پناهگاه های تروریست ها در افغانستان عمل کند.

نشست سه روزه اسلو، با حضور نمایند گان طالبان، جامعه مدنی و کشور های غربی درباره افغانستان از 13 تا 15 ژوئن پشت در های بسته در نروژ برگزار شد.

شرکت کنندگان همچنین در این نشست تاکید کردند طالبان باید به تعهداتش به جامعه جهانی عمل کند.

در این نشست سه روزه، نمایند گانی از سازمان ملل، پاکستان، قطر، آمریکا، انگلیس، هند و تعدادی از اعضای پارلمان نروژ شرکت کرده بودند.

با اینکه پیش از شروع این اجلاس برخی فعالان مدنی، زنان و احزاب مخالف، به حضور نمایند گانی از حکومت افغانستان در این نشست معترض بودند، اما اجلاس با حضور نمایندگانی از دولت کابل برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست اسلو: طالبان به تعهداتش به جامعه جهانی عمل کند

نشست اسلو: طالبان به تعهداتش به جامعه جهانی عمل کند