مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 22:402023-06-17بين الملل

عزم عربستان برای توسعه روابط با ایران


وزیر خارجه عربستان سعودی در دیدار با امیرعبداللهیان بر عزم کشورش برای توسعه روابط با ایران و گشایش صفحه ای جدید در روابط 2 کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز (شنبه) 27 خردادماه در پاسخ به دعوت رسمی حسینامیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در رأس هیأتی به تهران سفر و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که اولین سفر رسمی وزیر خارجه عربستان به تهران پس از ازسرگیری رسمی روابط دو کشور بود، موضوعات دوجانبه، منطقه ای و همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی مورد گفت وگو و تبادل تظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به دو دیدار و گفت وگوی مشترک قبلی دو وزیر در پکن و کیپ تاون، سفر وزیر خارجه عربستان به تهران را گامی مثبت در مسیر تکمیل گام های درست قبلی دو کشور برای پیشبرد و گشایش صفحه جدیدی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان دانست.

وزیر خارجه ایران از گشایش سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده ابراز خرسندی کرد و با تشکر از مساعدت ها و تسهیلات فراهم آمده توسط طرف عربستانی در این رابطه، گشایش قریب الوقوع سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری این کشور در مشهد را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم عربستان برای توسعه روابط با ایران

عزم عربستان برای توسعه روابط با ایران