مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-20بين الملل

طرحی که رجوی برای اجرای عملیات در ایران در جلسه امنیتی صدام ارائه داد


با آغاز دهه 70 روند حرکت در درون سازمان مجاهدین با یأس، ناامیدی و بحران فکری روبرو شد، نه چیزی به دست آورده بودند و نه به جایی رسیده بودند، تنها دستاوردشان این بود که شده بودند ابزار دست صدام.

- فار س پلاس؛ دیگر رسانه ها- مهر نوشت: در سال 1344 سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان یک گروه سیاسی نظامی توسط 3 نفر از جوانان جدا شده از نهضت آزادی ایران تأسیس شد.

از اهداف اولیه این سازمان سرنگونی رژیم پهلوی بود.

اما در سال 1350 بنیانگذاران و اکثریت کادر سازمان توسط ساواک دستگیر و با اعدام بنیانگذاران و تعدادی از کادرهای اصلی سازمان در آستانه انحلال قرار گرفت.

با اینکه جدا شدگان از سازمان به مسلمان بودن بنیانگذاران و اعضای کادر اصلی اولیه اصرار دارند، ولی در سال 1354 سازمان با تغییر ایدئولوژیک و با این بهانه که اسلام ایدئولوژی مبارزه است، مارکسیسم را پذیرفت که همین امر موجب اعتراض تعدادی از کادرهای سازمان قرار گرفت.

پیامد آن تصفیه های خونینی بود که در آن صورت پذیرفت، از آن جمله می توان به قتل و ترور درون گروهی مجید شریف واقفی و تلاش برای ترور مرتضی صمدیه لباف اشاره کرد.

مسعود رجوی که به توصیه سازمان اطلاعات و امنیت کشور از زیر حکم اعدام فرار کرده بود، به همراه موسی خیابانی اعضای اصلی رهبری این دوره از سازمان پس از انقلاب را در اختیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی که رجوی برای اجرای عملیات در ایران در جلسه امنیتی صدام ارائه داد

طرحی که رجوی برای اجرای عملیات در ایران در جلسه امنیتی صدام ارائه داد