مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-06اجتماعي

مشاهده یک قلاده پلنگ و گله 6 راسی در پارک ملی توران


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود این استان خبر داد.

- بهرامعلی ظاهری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این پلنگ ایرانی توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و حین گشت زنی مشاهده و رویت شده است.

وی از تصویربرداری از این پلنگ زیبای ایرانی در پارک ملی توران خبر داد و افزود: مأمورین اجرایی پارک ملی توران در حین ماموریت های روزانه خود، ضمن گشت و کنترل منطقه موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ زیبای ایرانی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین از مشاهده یک گله 6 راسی گورخر ایرانی در مناطقی از همین پارک در روز قبلی آن خبر داد و تصریح کرد: محیط بانان این پارک حین گشت زنی سه گورخر ماده و سه کره تازه متولد شده در پارک ملی توران را مشاهده کردند.

وی از تصویر برداری از این خانواده گور ایرانی خبر داد و گفت: پارک ملی توران نه تنها مهمترین زیستگاه گور ایرانی در کشور بلکه مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در جهان است.

وی ادامه داد: این پارک ملی از تنوع جانوری بسیار متنوعی برخوردار است خاطرنشان کرد: مجموعه توران با مساحت یک میلیون و 464 هزار و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک قلاده پلنگ و گله 6 راسی در پارک ملی توران

مشاهده یک قلاده پلنگ و گله 6 راسی در پارک ملی توران