مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:262023-06-10فرهنگي

صنایع دستی کشور را معاصرسازی و جهانی خواهیم کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی در آیین افتتاحیه ویژه برنامه های هفته صنایع دستی و اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار داشت: در همه خانه های ایرانی مصداقی از نمایشگاه و موزه و کارگاه صنایع دستی وجود دارد  و 20 خرداد سالروز روز جهانی صنایع دستی را از اصفهان شروع کردیم زیرا صنایع زندگی صنایع زندگی به شمار می آیند.

وی افزود: صنایع دستی شیواترین کلامی است که مفهوم دیروز را به امروز منتقل می کند و دنیای امروز پر از تنش سو تفاهم هاست اما صنایع دستی مرکز ثقل نگاه خانواده محور است چون برخاسته از روح خانواده است.

جلالی با اشاره به تلاش یک ساله از خرداد 1401 تا 1402 گفت: نتیجه این سال ها همگرایی و هم فهمی بوده است و در 59 امین سالگرد تشکیل شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان قلب تپنده صنایع دستی باید گفت که صنایع دستی هر کشوری ترجمانی است از مردم دیروز است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: اقتصاد مساله امروز ما است و صنایع دستی در چهار ساحت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش آفرینی می کند وخانواده محور است و پیوند نسلی ایجاد می کند و انسجام اجتماعی می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی کشور را معاصرسازی و جهانی خواهیم کرد

صنایع دستی کشور را معاصرسازی و جهانی خواهیم کرد