مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:302023-06-06اقتصادي

صنعت داروسازی نباید گرفتار فرایندهای اداری شود


رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران، بر ضرورت حمایت از تولید داروهای بایوتک در کشور تاکید کرد.

- اکبر عبداللهی اصل، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: صنعت داروسازی کشور با مشکلات و چالش های فراوانی همچون تأمین مواد اولیه، قیمت گذاری ، آزادسازی ارز، پوشش بیمه ای، تورم و نوسانات ارزی و همچنین، در پیش گرفتن اقتصاد دستوری در داخل کشور و تحریم های بین المللی مواجه بوده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ایران بایو، افزود: هدف نهایی کنگره، توسعه صنعت بیوتکنولوژی در کشور و شناساندن آن به سیاست گذاران و تصمیم گیران است.

عبداللهی اصل با اشاره به اهمیت صنعت داروهای بایوتک در دنیا و ایران، گفت: حاکمیت اگر می خواهد صنعت بایوتکنولوژی را در ایران به عنوان یک مزیت رقابتی داشته باشد، باید بهای این داشتن را پرداخت کند.

وی افزود: آنچه تا امروز به صورت سنتی اتفاق افتاده این است که حاکمیت و وزارت بهداشت اگر چه در ظاهر از تولید داخل حمایت می کنند ولی در نحوه قیمت گذاری، ثبت، تأمین مواد، تخصیص ارز و مطالعات بالینی، صنعت را تنها به عنوان برآورده کننده نیازهای وزارت بهداشت می شناسند و تا حدی اجازه رشد به آن می دهند که نیازهای داخلی برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنعت داروسازی نباید گرفتار فرایندهای اداری شود

صنعت داروسازی نباید گرفتار فرایندهای اداری شود