مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-19بين الملل

ایران می تواند از مزایای حضور پررنگ عربستان در آسیای مرکزی هم بهره مند شود


همکاری های ایران و عربستان نه تنها در زمینه اقتصادی، امنیتی و دفاعی در منطقه غرب آسیا میسر است بلکه ایران می تواند از مزایای حضور پررنگ عربستان در آسیای مرکزی هم بهره مند شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: همکاری های ایران و عربستان نه تنها در زمینه اقتصادی، امنیتی و دفاعی در منطقه غرب آسیا میسر است بلکه ایران می تواند از مزایای حضور پررنگ عربستان در آسیای مرکزی هم بهره مند شود.

پرهام پوررمضان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه عربستان به ایران، در خصوص همکاری های بین دو کشور اظهار کرد: برای بررسی وضعیت موجود روابط بین دو کشور، پرداختن پیشینه و ساختار قبلی آن دارای اهمیت است.

در زمان پهلوی، دکترینی در منطقه غرب آسیا توسط آمریکا دنبال می شد که از آن به عنوان دکترین دو ستونی نیکسون-کسینجر یاد می شود.

این دکترین بر مبنای دو قدرت منطقه ای ایران و عربستان نگاشته شده است، اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تغییر در نگرش کشور به حوزه روابط بین الملل، ما شاهد فراز و فرودهایی در روابط این دو بازیگر مهم منطقه ای بوده ایم.

وی با اشاره به تلاش های دولت سیزدهم برای عادی سازی روابط با عربستان، در خصوص آمادگی منطقه برای احیاء مناسبات این دو کشور، عنوان کرد: قدرت های بزرگی مانند چین و ایالات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران می تواند از مزایای حضور پررنگ عربستان در آسیای مرکزی هم بهره مند شود

ایران می تواند از مزایای حضور پررنگ عربستان در آسیای مرکزی هم بهره مند شود