مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 17:452023-06-15اقتصادي

استاندار اصفهان: کارخانه ریسباف برای ساخت موزه ملی اصفهان واگذار شد


استاندار اصفهان از واگذاری نهایی کارخانه ریسباف از بانک ملی به وزارت میراث فرهنگی به منظور احداث موزه ملی اصفهان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در خصوص ساخت موزه ملی اصفهان اظهار کرد: موضوع ساخت موزه بزرگ اصفهان با عنوان موزه ریسباف از ده ها سال قبل مطرح بود و در دولت فعلی نیز وعده پیگیری مجدانه آن را به مردم و جامعه فرهنگی و هنری اصفهان داده بودیم.

وی ادامه داد: این کارخانه، از بناهای بازمانده از کارخانجات صنعت نساجی استان است که در زمان خود برند معتبر استان و کشور بود اما در سال های گذشته بلااستفاده و در حال استهلاک بود.

مرتضوی این اثر تاریخی را در شمار زیباترین و مهم ترین بناهای صنعتی_تاریخی ایران دانست و عنوان کرد: در سال 1381 کارخانه ریسباف به عنوان یک اثر میراثی به ثبت میراث فرهنگی کشور رسید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه زمین این کارخانه بیش از 6 هکتار است و مالکیت این زمین در اختیار بانک ملی قرار داشت، افزود: از سال های گذشته تلاش های بسیاری در استان شده بود تا این کارخانه به موزه اصفهان تبدیل شود و این موضوع توسط استانداران قبلی نیز پیگیری شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار اصفهان: کارخانه ریسباف برای ساخت موزه ملی اصفهان واگذار شد

استاندار اصفهان: کارخانه ریسباف برای ساخت موزه ملی اصفهان واگذار شد